SZLAK GROT MECHOWSKICH: PUCK - MECHOWO

Główną trakcją tego szlaku są niesamowite Groty Mechowskie.

Oznakowanie PTTK: kolor czarny
Długość: 11,5 km
Czas pieszej wędrówki z przerwami:
około 3,5 h
Dostępność dla roweru:
częściowo
- krótki odcinek miedzą pomiędzy Celbówkiem a Połczynem
Szczegóły:
strona PTTK

Szlak zaczynamy na obrzeżach Pucka i szybko przemieszczamy się w kierunku Celbówka, zwanego także Syberią Pucką, bardzo małą wioską. Podobno nazwa Celbówko funkcjonuje od paru lat.

Następnie idziemy w kierunku szosy Reda-Puck. Przechodzimy na drugą stronę i mijamy hurtownię lodów Koral. Idziemy drogą wśród pól, potem miedzą. Po prawej stronie widać farmę wiatrową. Natomiast za nami rozciąga się rozległy widok na Zatokę Pucką, Kępę Swarzewską i Puckie Błota.

Docieramy do Połczyna. Tam zrobiliśmy sobie przerwę na drugie śniadanie. Dalej droga prowadzi przez pola aż do krzyża, przy którym skręcamy w prawo. Dochodzimy do kolejnej wioski.

Przechodzimy przez Darżlubie. Miejscowość użyczyła swojej nazwy dużej połaci lasów pokrywających Kępę Pucką, czyli Puszczy Darżlubskiej. Widać ją gdy kierując się naszym szlakiem wychodzimy z wioski.

Po 2 km szlak wychodzi na szosę. Dotarliśmy do wioski Mechowo. Mijamy dużą, ceglaną kapliczkę, a po 100 m skręcamy w lewo, zgodnie ze znakiem wskazującym na Groty Mechowskie.

Groty Mechowskie to niecodzienna atrakcja. Są one niewielkie, przejście ich zajmuje kilka minut, ale mają w sobie coś niesamowitego. U osób nieoswojonych z jaskiniami wzbudzają lęk. U wszystkich zachwyt.
Wstęp kosztuje 1,5 zł (ulgowy) lub 2 zł (normalny).

Poniżej znajduje się filmik, pokazujący grotę wewnątrz. Został on nakręcony i udostępniony przez Pana Zygmunta Pałasza, którego spotkaliśmy na szlaku.

Tu kończy się nasz szlak. Można wrócić autobusem do Pucka, lub jak my szosą w dół, w kierunku drogi do Pucka. Wyszliśmy tam w miejscowości Darżlubie, i w karczmie Golonka zjedliśmy obiad. Jedzenie bez rewelacji, ceny średnie. Uważać na niedogotowane pierogi.

Polecamy także artykuł o Grotach Mechowskich na portalu wladek.pl.